Monday, February 8, 2010

Mari Berkongsi!!cepat2...

Salam smuenye..korang pe cer??
result aku mgkin kua dlm mggu nie..
tp..xkompemm ag..mcm besela..kosmo kn..ckp e2 ini..
tp ntahla..xtaula..arhhh..lupekn e2..
aku nk share ngn korang something..aku bru dpt tau..teknik yg senang ntk uat hdr effect..
korang juz perlu dolod sofware photomatix pro 3 je..tp korang kena gne photoshop gak..
sbb korang perlu 1 gmba yg sme tp dlm cuaca yg berbeza..mksd cuaca kt cnie..
cuaca asl,terang n gelap..korang pn tau kn nk terangkn n gelapkn cmnerkn..
korang msukkn 3 pix yg korang dah edit dlm cuaca asal,terang n gelap ke dlm photomatix..
tp 1 je yg aku xberkenan ngn photomatix nie..kalo korang gne trial..akn ade pkataan photomatix kt pix korang..soO..korang kena import blik pix tu ke photoshop n clonestamp..tu jewla carenye nk ilangkn pkataan photomatix tu..korang usha la erk hsil pix yg aku dah uat...




semue pix nie hsil gbungn antara photomatix n phtoshop..
wokey..nie jewla hsl pixnye..
xbrpe menjdi ag..
kepada yg da pakar edit2..
korang ley try...

5 comments: